BMW X3 to umí skvěle na silnici i v terénu.

14.10.2020
Možná si obtížně představíte tenhle vůz v bahně, ale může brodit až v půlmetrové hloubce. Ale kdo se do takové situace s BMW X3 vůbec kdy dostane? Jeho přednosti se projevují především na silnici.
Tato nabídka již není platná, ale můžete se podívat na jiné vozy

BMW X3 přišlo na trh v roce 2003 a založilo nový segment SAV (Sports Activity Vehicle). Jeho třetí generace je na trhu od roku 2017. BMW tento model pravidelně inovuje. Přichází stále s novými prvky digitalizace na palubě a vylepšuje ekonomiku a dynamiku pohonných jednotek.

Design

Třetí generace prémiového SAV střední velikosti, stejně jako ostatní vozy rodiny X, kombinuje terénní vzhled se sportovním charakterem. Dlouhá kapota motoru a extrémně krátký přední převis mu dávají vyvážené proporce, které zdůrazňují rozložení hmotnosti 50:50 mezi přední a zadní nápravou. Na řidiče orientovaný interiér působí minimalistickou precizností a ušlechtilými materiály. Nákladový prostor 550/1600 litrů je dostatečný i pro velkou rodinu.

 

Podvozek a jízdní dynamika

Nejnovější systém pohonu všech kol xDrive nabízí vynikající trakci na kluzkém povrchu, ale má také pozitivní vliv na jízdní dynamiku. Rozděluje výkon mezi všechna čtyři kola tak, aby vždy nabídl jízdní vlastnosti, kterými je BMW proslavené. A to i když řidič jede velmi sportovně. Moment otáčení ve smyku je posunut více dozadu a zdůrazněn je pohon zadních kol.

Volič jízdních režimů Driving Experience Control dává možnost volby mezi režimy ECO PRO, COMFORT, SPORT a SPORT+, které jsou navrženy tak, aby zvýraznily ekonomiku provozu, komfort nebo dynamiku. Dynamické možnosti nižších výbavových linií rozšiřuje podvozek M Sport, aktivní tlumiče, M sportovní brzdy a variabilní sportovní řízení.

 

Schopnosti v terénu

Vysoká světlá výška 204 milimetrů pomáhá zvládnout rozbité štěrkové či pískové povrchy, rozrytou zeminu nebo hluboký sníh, nebo ulice v centru měst s vysokými retardéry. Nájezdové úhly dávají dostatečnou rezervu pro překonávání ostrých stoupání nebo terénních zlomů. S brodivostí 500 milimetrů se BMW X3 dokáže snadno vyrovnat i s překonáváním vodních toků.

 

Technologie BMW TwinPower Turbo

Čtyřválcové dvoulitrové benzínové motory s označením 2.0i, 3.0i a také třílitrové šestiválce M40i nebo X3 M, plní dvoukomorová turbodmychadla TwinScroll a přímé vstřikování paliva High Precision Injection. Motory jsou vybaveny časováním vačkových hřídelů Double-VANOS a plně variabilním časováním ventilů VALVETRONIC.

 

Dvoulitrové čtyřválcové naftové motory 1.8d, 2.0d, stejně jako třílitrové šestiválce 3.0d a M40d, používají turbodmychadla s proměnnou geometrií lopatek a přímé vstřikování paliva common-rail, pracující s tlaky až 2500 barů. Řízení emisí zajišťuje technologie BMW BluePerformance s filtrem pevných částic, oxidačním a záchytným NOX katalyzátorem a katalyzátorem SCR se vstřikováním AdBlue.

Hybridní pohon 3.0e kombinuje motor BMW TwinPower Turbo s výkonným elektromotorem eDrive.

Osmistupňová převodovka Steptronic

Všechny motory jsou spojeny s osmistupňovou převodovkou Steptronic, která odpovídá výkonovým charakteristikám dané pohonné jednotky a může být doplněna možností sekvenčního řazení pádly pod volantem.

Luděk Kortus, foto BMW