
BMW nabízí poslední “čtyřoké” modely Řady 5 už jen na skladech
Skladové modely sportovních manažerských vozů vyšší třídy BMW řady 5 Sedan a Touring (kombi) byly v současné podobě představeny na konci roku 2016 (Sedan 7. generace) a na začátku roku 2017 (Touring 5. generace). Na skladech mírně převažují sedany nad kombíky.
Motory a převodovky skladových vozů
Větší výběr nabízejí naftové verze a lze si vybrat i plug in hybrid. Aktuální nabídka na skladech zahrnuje motory o výkonech od 135 do 250 kW. Všechny modely na skladě kromě BMW 520d mají pohon všech kol a přenášejí výkon přes 8stupňovou automatickou převodovku Steptronic se strategií řazení ovlivňovanou navigačními údaji.
“Pětka” je celosvětově nejúspěšnější manažerský sedan. Vůz s dlouhou kapotou nabízí ve své třídě geneticky nejsportovnější charakter. Má vynikající pohon všech kol x-Drive, integrální aktivní řízení, podvozek s pokročilou technologií tlumení a odlehčenou brzdovou soustavu.
Plug-in hybridní verze BMW 530e iPerformance je k dispozici pouze pro Sedan. Dává celkový výkon 185 kW a nabízí dojezd až 45 kilometrů čistě na elektřinu. Tabulková spotřeba paliva je 2,0 l/100 km.
Kombi označované u BMW jako Touring má svoje speciality. Standardem je především vzduchové odpružení zadní nápravy s funkcí udržování stálé světlé výšky bez ohledu na zatížení vozu. Kromě jiného je to také samostatně otevíratelné okno pátých dveří, elektrický pohon pátých dveří a zadní sedadla dělená v poměru 40:20:40.
Technologie na palubě
U skladových vozů je k dispozici nejnovější generace systému iDrive s 10,25 palcovým dotykovým displejem. Systémy vozu se ovládají pomocí otočného ovladače, dotykovým displejem, hlasem nebo gesty BMW. Velký klíč s displejem umožňuje parkování na dálku, s jehož pomocí lze zaparkovat vůz i na velmi úzká parkovací místa.
Asistenti řidiče
Portfolio systémů představuje další krok v cestě za automatizovaným řízením. Například asistent řízení a asistent jízdy v pruzích pracuje do rychlosti až 210 km/h. Dalšími jízdními asistenty jsou asistent při změně jízdního pruhu a inteligentní rychlostní asistent začleňující rychlostní omezení do systému automatického udržování rychlosti.
Luděk Kortus, foto BMW