BMW M440i xDrive: Do práce i na okruh

10.05.2021
BMW M440i xDrive Coupé s výkonem 275 kW (374 k) je “nejslabší” z M modelů řady 4. Zároveň však v sobě ze všech modelů M4 snoubí nejlépe každodenní použitelnost a sportovní vyžití.
Tato nabídka již není platná, ale můžete se podívat na jiné vozy

 

M modely BMW řady 4 Coupé jsou aktuálně k dispozici tři. Vrcholným modelem je BMW M4 Competition Coupé 510 k a 650 Nm. Druhým modelem je BMW M4, které nabízí 480 k a 550 Nm točivého momentu přenášeného na zadní kola přes manuální převodovku. V BMW M440i Coupé xDrive s 374 koňmi, 500 Nm a pohonem všech kol x-Drive si stále ještě dobře zajezdíte na okruhu, přitom velmi dobře poslouží jako civilní vůz pro 4 dospělé osoby s velkým zavazadlovým prostorem.

 

Širší a nižší než sedan

Řada 4 Coupé je pokračovatelem tradice dvoudvéřových modelů značky. V roce 2014 nahradila BMW řady 3 Coupé. I když se sedanem řady 3 stále sdílí technický základ, má tužší karoserii, o 21 mm nižší těžiště, speciálně naladěný podvozek a o 23 mm širší rozchod zadních kol. Velkou změnou ve druhé generaci řady 4 Coupé je nově pojatá maska chladiče. Je to od BMW odvážný krok, vzhledem k tomu, že dříve hlásalo, že nechce překvapovat svoje zákazníky radikálními změnami.

 

Mild hybridní technika

Přeplňovaný šestiválec dává výkon 275 kW (374 k) a je v tomto modelu spojený s osmistupňovou automatickou převodovkou. Řadit lze také manuálně pomocí pádel pod volantem nebo řadící páky. Systém o napětí 48 voltů dává dostatek energie pro start stop systém, krátkodobě pomáhá při akceleraci a zvyšuje rychlost řazení. Vyšší napětí systému činí vypínání motoru a jeho opětovné probuzení velice hladkým a při jízdě ve městě téměř nepostřehnutelným. V civilním režimu není problém dosahovat s tímto motorem spotřeby 8-9 litrů/100 km.

 

Adaptivní podvozek

Přepínač jízdních režimů zasahuje do chování motoru, převodovky, tlumičů, řízení a také do systému kontroly stability vozidla DSC, pohonu všech kol a diferenciálu s řízenou svorností.

Nabídne vše od eko, přes komfort až po extrémně sportovní chování, kdy umožňuje řízený smyk zadních kol. Variabilní sportovní řízení mění převod v závislosti na úhlu otočení volantu, zlepšuje ovládání při dynamické jízdě a omezuje sílu potřebnou při parkování.  Trakci při výjezdu ze zatáček zlepšuje elektronicky řízená svornost diferenciálu, která omezuje rozdíly v rychlosti otáčení zadních kol. Řidičskou lahůdkou jsou velké M sportovní brzdy, které mají vynikající brzdný výkon i za mokra.

 

Luděk Kortus, foto BMW