
Audi A4 limuzína: Ideální manažerský vůz do úspěšné firmy
Základní verze Audi A4 jsou v nabídce s pohonem předních kol, vyšší verze jsou s pohonem quattro. Nové jsou libovolně kombinovatelné výbavové linie pro exteriér (seriová verze, Advanced a S-line) a pakety (sériová verze, design Selection a interiér S-line). Vůz s motorem 2.0 TDI/120 kW pochází z dolního spektra nabídky. S příplatkovými prvky za 250 tisíc korun je na prémiovou značku také při zemi. Takže tu máme ideální manažerský vůz do úspěšné firmy.
Modernizace exteriéru a interiéru
Nová A4 je po designových úpravách o 24 mm delší a o 5 mm širší. Maska chladiče má dynamičtější tvar a nasávací kapsy po stranách nárazníků jsou výraznější. Nová LED světla mají nepřehlédnutelný podpis denního svícení a nové zadní svítilny s dynamickými blinkry jsou spojené chromovou lištou. Nejzásadnější novinkou v interiéru je přesun ovládání infotainmentu MMI z otočného ovladače na středovém tunelu na desetipalcový dotykový displej. Náš model nemá příplatkový digitální přístrojový štít pod volantem, ale poctivé analogové budíky s velkým displejem mezi nimi.
Nový motor EVO s mild-hybridním pohonem
Turbodiesel 2.0 TDI/120 kW spojený se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem Steptronic má tabulkovou kombinovanou spotřebu 3,7 – 4,1 l/100 km. To z něj dělá nejúspornější motor v nabídce. Mild-hybridní systém 12V využívá startér-generátor o výkonu 5 kW spojený s klikovou hřídelí řemenem. Díky němu se může motor vypínat při jízdě rychlostí 55 – 160 km/h. Auto pak plachtí setrvačností na neutrál při nulové spotřebě. Řídící elektronika umí v potřebnou chvíli motor zase nenápadně nastartovat a jemně přejít v normální tah. Při dojezdu na semafor se motor vypíná už při rychlosti 22 km/h. Vše ostatní se ve autě chová, jako kdyby motor běžel. Včetně posádky, která jeho vypínání při jízdě ani neregistruje.
Standardní podvozek
Standardní podvozek bez adaptivních tlumičů u Audi daleko převyšuje svou precizností vedení stopy řadu adaptivních podvozků neprémiové konkurence. Systém Drive select k nastavení jízdních režimů ovlivňuje u tohoto modelu tuhost řízení a odezvu na plynový pedál v režimech Eco, Normal a Sport.
Luděk Kortus, foto Audi