Audi A4 allroad: Prémiově cestou necestou
Značka Audi byla už asi před 20 lety průkopníkem v kategorii zvýšených kombíků opatřených ochrannými prvky karoserie pro jízdu na nezpevněných cestách. V průběhu času se ukázalo, že se jedná o velmi dobrý nápad, který využilo mnoho značek k různým úpravám svých běžných kombíků. Nejnovější A4 allroad quattro se liší od A4 Avant kromě ochranných plastů širším rozchodem kol, vyšší světlou výškou o 35 mm a ochranným spodním panelem.
Bez ambicí na maximální prostor
Místo řidiče a spolujezdce je dostatečně prostorné ve všech směrech a působí spíše útulně než velkoryse. Sebevědomé kombi střední třídy se nesnaží upoutat rekordními rozměry. Spokojí se s menší, ale dostatečnou rezervou pro kolena cestujících vzadu a zavazadlovým prostorem o objemu 495 litrů.
Nevtíravý luxus
Ve voze čekají na cestující ušlechtilé materiály jako je voňavá kůže, střídmě využitý pianový lak nebo broušený hliník v kombinaci s kvalitními plasty. Při modernizaci A4 nedošlo na dotykový displej ovládání klimatizace – ten zůstává stále tlačítkový – ale řidič si užije virtuální budíky s mnoha možnostmi nastavení ovládanými z volantu. Hlavní displej je dotykový a některé funkce lze ovládat také z volantu.
Precizní jízda
Svojí prémiovost projevuje A4 allroad quattro také tím, že dovnitř proniká minimum zvuků a vibrací od podélně uloženého motoru a od silnice, a to i přes obutí na 18palcových kolech. Auto může jet v pěti jízdních režimech od offroad, přes úsporný, komfortní, automatický a dynamický. Na silnici sedí jako přibité.
HD kamery
Kamerový systém vozu umožňuje mimo jiné díky svému vysokému rozlišení vyhýbat se i překážkám na nezpevněných cestách jako jsou kameny nebo pařezy. Nejde jenom o pohled shora na celé okolí vozu. Detailně se můžete zaměřit na okolí předních kol, zadních kol, situaci před vozem, za vozem a na příčný provoz zepředu nebo zezadu.
Paleta motorů a převodovek
Pro A4 allroad jsou vyhrazeny tři motory. Přeplňovaný benzinový dvoulitrový čtyřválec 45 TFSI 195kW/265k je spřažený se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou 7 S tronic. Čtyřválcový dvoulitrový turbodiesel 40 TDI 150kW/204k je taktéž spojen s převodovkou 7 S tronic. Pro nejsilnější motor v nabídce, dvoulitrový 5.0 TDI 210kW/286k, je vyhrazena automatická převodovka 8 Tiptronic
Luděk Kortus, foto Audi