Volkswagen Caddy: Pátá generace tvrdého pracanta ihned k dodání 

02.07.2021
Každému tenhle vůz, speciálně v osobní verzi, nemusí připadat krásný, ale lidé, které znám a mají ho buď doma nebo v práci, mu říkají důvěrně “kedyna”. To znamená, že jsou spokojeni. Je to totiž poměrně chytrá cesta, jak si pořídit Volkswagen s dobrým poměrem cena/prostor. Z tohoto pohledu může být osobní Caddy Life také zajímavou alternativou k MPV Touran. 

Volkswagen Caddy

Akční 1,5 TSI 84 kW

Od 6 579 Kč

Měsíčně bez DPH

Detail

Mnoho karosářských verzí

Nová pátá generace je na autonaklik.cz od ledna tohoto roku. Nabídka verzí zůstala zachována z předchozí generace. Kromě osobního MPV s kobercem v kufru je k dostání také jako pracovní verze kombi se sedačkami nebo dodávka. Všechny verze můžete pořídit v prodloužené verzi Maxi. Ta v osobní verzi nabízí standardně 7 sedadel a také širší vstup u bočních dveří, což přináší výhodu u dodávkové verze Cargo, do které díky tomu můžete naložit paletu i z boku. Později v letošním roce přijde na trh Caddy California, kempovací vůz se stanem a nově s kuchyňkou.

Varianty motorů

Kombinovat můžete motory 2.0 TDI (55, 75 a 90kW) a motor 1.5 TSI (84 kW) s manuální převodovkou 6M nebo pro nejsilnější diesel a benzín také s automatickou 7 DSG. I tady se jedná o nové diesely s označením evo a novým systémem Twindosing se dvěma sériově řazenými katalyzátory SCR využívajícími AdBlue.

Nová palubní deska

U čelní plochy na palubní desce kolem infotainmentu s ovládacími kolečky vás možná zarazí její velikost. Je určena pro dotykový displej a černý lesklý dekorativní povrch nejvyšší řady infotainmentu a digitálních ukazatelů pod volantem, které spolu tvoří Innovision cockpit.  Tyto dvě položky bude mít málo skladových vozů, a tedy palubní deska většiny “kedyn” bude vypadat trochu jednodušeji. Otočné ovladače světlometů a klimatizace byly nahrazeny dotykovými digitálními deskami. Jejich pozice zůstaly přibližně na místě starých ovladačů. 

Zadní náprava s panhardskou tyčí 

S přechodem na platformu MQB byly dosavadní listové pružiny nahrazeny vinutými pružinami. S nově vyvinutou tuhou zadní nápravou s podélnými rameny a panhardskou tyčí je auto oproti předchůdci komfortnější a méně se naklání. Kompaktní konstrukce také umožnila zvětšit šířku mezi podběhy. Nová zadní náprava umožňuje realizovat pohon všech kol a jsou i nadále možné speciální nástavby, například s rampami pro vozíčkáře.

Luděk Kortus, foto Volkswagen