Skladový Seat Leon 1.5 TGI: Příležitost k dobrému obchodu

17.05.2021
Volbou skladového vozu Seat Leon nebo Seat Leon ST (Sports Tourer = kombi) třetí generace s motorem uzpůsobeným pro spalování stlačeného zemního plynu ušetříte dvakrát. Poprvé na kupní ceně a podruhé po celou dobu provozu na ceně paliva.  
Tato nabídka již není platná, ale můžete se podívat na jiné vozy

I přes všechna opatření zmizelo za poslední rok z nabídky autonaklik.cz 75 procent nabídky vozů Seat Leon 3. generace. Ubývá také “plynových” modelů s motorem 1.5 TGI Evo 96 kW. Ceny skladových vozů 3. generace jsou nyní o více než 100 tisíc korun nižší než u generace nové. Přitom koncernová technika TGI Evo není nijak zastaralá. A jak známo, Španělé jsou vyznavači pohonu na plyn a řada koncernových inovací v CNG pochází ze Seatu.

 

Motor TGI Evo

Konstrukčním základem motoru TGI Evo je přeplňovaná benzínová 1.5 TSI. Vnitřní komponenty musely být uzpůsobeny náročnějším podmínkám, které v motoru panují při spalování zemního plynu. Mimo jiné jsou upravené povrchy pístů a sedel ventilů. Turbodmychadlo pracuje s proměnnou geometrii lopatek. Motor si nechá líbit jak vysoké otáčky, tak převalování ve volnoběžných otáčkách na pětku po městě.

 

Spotřeba

V porovnání s ostatními palivy umožňuje CNG výrazně hospodárnější provoz. V 1 kg CNG je obsaženo stejné množství energie jako ve 2 litrech LPG, 1,3 litru nafty nebo 1,5 litru benzinu. Při ceně CNG 26,5 Kč/kg a spotřebě 4 kg/100 km stále platí, že u CNG 1 km = 1Kč. Doba doplňování paliva i náklady na pořízení jsou přitom podobné jako u automobilů na naftu nebo benzin. Zde ovšem ještě zvýhodněné nabídkou na autonaklik.cz.

 

Tankování

Seat Leon TGI používá benzín pouze jako alternativní palivo, když dojde plyn. Benzínu je v nádrži pouze na 150 kilometrů dojezdu. Nádrže na plyn jsou celkem tři. Dvě z nich mají lehkou konstrukci z kompozitů a uhlíkových vláken. Vejde se do nich 17,7 kg stlačeného zemního plynu, který vystačí na dojezd až 500 km. Oproti předchozímu modelu 1.4 TGI se snížil dojezd na benzín a prodloužil dojezd na plyn. Je to logické, benzínky jsou všude, tak proč s sebou zbytečně vozit plnohodnotnou nádrž na benzín.

 

Výbavy skladových vozů

Rozdíl v ceně mezi hatchbackem a kombi je podle ceníku 20 000 kč. Stupně výbavy FR a XCELLENCE jsou nabízeny za stejnou cenu jako varianty pro různě zaměřené řidiče. FR je pro zákazníky, kteří touží po sportovnější jízdě, zatímco XCELLENCE se soustředí na komfort. Základní výbava Reference podobně jako u golfu nebo octavie obsahuje klimatizaci a rádio, ale může být doplněna například litými koly.

 

Luděk Kortus, foto Seat