Seat Tarraco e-HYBRID: Bez emisí až 49 km

09.02.2021
Velké SUV Seat Tarraco e-HYBRID spojuje motor TSI s elektromotorem a nabízí výkon 245 k (180 kW) a točivý moment 400 Nm. Poskytuje elektrický dojezd až 49 km. Na elektrický a benzinový pohon ujede celkem až 730 km na jednu nádrž.

Seat Tarraco e-HYBRID je k dispozici jako pětimístná verze ve výbavách Xcellence a FR. Navržený a vyvinutý byl v Barceloně a vyrábí se ve Wolfsburgu. Plug-in hybridní systém vozu je vybaven zážehovým motorem 1,4 l TSI 150 k (110 kW), elektromotorem 115 k (85 k), lithium-iontovým akumulátorem 13 kWh a šestistupňovou převodovkou DSG. Systém nabízí celkový výkon 245 k (180 kW) a točivý moment 400 Nm.

 

Španělský sourozenec Kodiaqu

Seat nabízí mezi produkčními značkami koncernu nejvíce emotivní design. I když technika vozů je stejná, designové zpracování přídě, zádě a přístrojové desky a některých dalších detailů je jiné. Jiný je také střih sedaček a použité materiály. Poznávacím znamením Seatu jsou trojúhelníková LED světla denního svícení. Na zádi dominuje světelná lišta přes celou šířku vozu.

 

Dlouhý dojezd

Seat Tarraco e-HYBRID umožňuje jízdu pouze v elektrickém režimu, s dojezdem až 49 km ve WLTP (58 km v NEDC), což je ideální pro snížení spotřeby nebo pro jízdu ve městech bez emisí. Pokud je potřeba jet na delší vzdálenost, nabízí Tarraco e-HYBRID možnost používat jak elektrický, tak benzínový motor, aby bylo možné dojet kolem 730 km bez tankování.

 

Dobíjení za jízdy

Tarraco e-HYBRID se vždy rozjíždí se v plně elektrickém režimu (pokud je baterie dostatečně nabitá). Pohon přejde do hybridního režimu, pokud kapacita baterie klesne pod určitou úroveň nebo pokud rychlost stoupne nad 140 km / h. V hybridním režimu má řidič možnost udržovat úroveň nabití, zvyšovat jej nebo snižovat na přesně definovanou úroveň.

 

Plně elektrický nebo sportovní režim na jeden klik

Kromě různých plug-in hybridních režimů (e-Mode, Automatic Hybrid nebo Manual Hybrid), které jsou přístupné a konfigurovatelné prostřednictvím informačního a zábavního systému, Seat Tarraco e-HYBRID nabízí dvě specifická tlačítka – e-Mode a s-Boost – umístěné vedle nově navržené a osvětlené hlavice řadicí páky. Režim e-Mode umožňuje pohyb po městě s využitím pouze elektrické energie, zatímco tlačítko s-Boost poskytuje sportovnější zážitek z jízdy se zvýšeným výkonem.

 

Dobíjení ze sítě

Emise CO2 se pohybují mezi 37–46,4 g / km, zatímco spotřeba podle WLTP se pohybuje mezi 1–2 l/100 km. Když je baterie téměř vybitá, hnací ústrojí se přepne zpět do hybridního režimu. Jakmile jste poblíž zdroje energie, lze baterii připojit a doplnit za pouhé 3 hodiny a půl pomocí 3,6kW nabíječky (Wallbox) nebo za méně než 5 hodin pomocí 2,3kW nabíječky.

Prostřednictvím aplikace Seat Connect mohou uživatelé na dálku přistupovat k datům svého vozidla, řídit proces nabíjení a ovládat klimatizaci na dálku.

 

Luděk Kortus, foto Seat