Opel Mokka udává nový směr značky

17.02.2021
Směr, kterým se značka vydává ukazuje nový Opel Mokka na přední masce nazvané Opel Vizor, na nové palubní desce s plně digitálním kokpitem Pure Panel a také na zádi s vycentrovaným názvem modelu. Všechny další modely budou také mít přepracované logo blesku. Od začátku prodeje bude k dispozici jak s elektrickým pohonem, tak s účinnými spalovacími motory.

4,15 m dlouhé kompaktní SUV má krátké převisy a široký postoj. Kromě líbivých proporcí sází na německou přesnost do nejmenších detailů. Nejvýraznějším prvkem z čelního pohledu je nové pojetí masky Opel Vizor, které v jednom prvku integruje LED světla a nově vyvedený znak. Poprvé se u vozu Opel objevuje název modelu ve středu pátých dveří.

 

Interiér Pure Panel

Nová filozofie se nese ve znamení digitální detoxikace. Na rozdíl od kokpitů přetížených informacemi a ovládacími prvky má Pure Panel na první pohled srozumitelnou strukturu. Na dvou širokoúhlých displejích se zaměřuje na to podstatné. Nejdůležitější funkce stále ovládají tlačítka bez nutnosti procházet podnabídkami.

 

Nové spalovací motory

Nová Mokka je k dispozici jako plně elektrická varianta modelu i se spalovacími motory díky univerzální platforma CMP. Zážehové a vznětové motory nabízejí výkon od 74 kW (100 k) do 96 kW (130 k). Spotřeba paliva udávaná výrobcem dosahuje 3,8 až 4,9 l / 100 km. Všechny motory jsou opatřeny turbodmychadlem zajišťujícím nástup točivého momentu již v nízkých otáčkách. Motory jsou vybaveny moderní šestistupňovou manuální převodovkou nebo osmistupňovou automatickou převodovkou s řadicími páčkami pod volantem.

 

Elektrický pohon

Elektrický pohon modelu Mokka-e produkuje 100 kW (136 k) a maximální točivý moment 260 Nm nastupující okamžitě. 50 kWh baterie umožňuje dojezd až 324 kilometrů na jedno nabití. Mokka je připravena na všechny možnosti nabíjení. Od jednofázového pomocí domácí zásuvky přes třífázové nabíjení wallboxem nebo vysokorychlostní nabíjení výkonem 11 kW. Záruka na baterie je osm let nebo 160 000 km.

 

Nízká hmotnost

 Nová Mokka je až o 120 kg lehčí oproti předchůdci. Na druhé straně má tužší karoserii. To se projevuje na spotřebě a také na mnohem přesnější reakce při řízení.

 

Inovace z vyšších segmentů

Nová Mokka zůstává věrná tradici značky Opel spočívající v zpřístupňování inovativních technologií z vyšších tržních segmentů. Patří mezi ně pokročilé systémy, jako je Advanced Cruise Control (ACC) a Active Lane Positioning. Také nabízí špičkové technologie s adaptivním maticovým světlem IntelliLux LED se 14 prvky, což je v segmentu trhu Mokka jedinečné. Všechny varianty modelu jsou standardně vybaveny elektrickou parkovací brzdou a rozpoznáváním dopravních značek. K dispozici je také 180stupňová kamera pro výhled dozadu, automatický parkovací asistent, ochrana boků pomocí čidel a upozornění na vůz v mrtvém úhlu.

 

Infotainment

Nabídka infotainmentu zahrnuje multimediální rádio a systémy Multimedia Navi se 7palcovým barevným dotykovým displejem nebo špičkovou multimediální Navi Pro s 10palcovým displejem. Monitory jsou součástí nového Pure Panel a jsou nakloněny směrem k řidiči. Displej řidiče má úhlopříčku 12 palců. Řidič a spolujezdec na předním sedadle mohou své smartphony dobíjet bezdrátově v úložné přihrádce ve středové konzoli.

 

Masážní sedadla

Pro Opel je typická také vynikající konstrukce sedadel. K dispozici je sportovní Alcantara i klasický kožený interiér. Vrcholem jsou vyhřívaná kožená sedadla s masážní funkcí pro řidiče. Pro vůz v tržním segmentu Mokka je to velmi neobvyklé.

 

Luděk Kortus, foto Opel