Opel Insignia GSi: Nejlepší čtyřkolka v manažerské třídě

01.02.2021
Pohon všech kol Twinster a mechatronické odpružení FlexRide jsou silné zbraně Insignie GSi proti konkurenci v manažerských vozech. Díky špičkovému motoru je o 18 procent ekonomičtější než předchůdce. Insignia GSi je k dispozici jako limuzína i kombi.

Vrcholný model Opel Insignia GSi přichází jako limuzína nebo kombi s nově vyvinutým benzinovým motorem 2,0 l o výkonu 169 kW (230 k), novou devítistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol Twinster s vektorováním točivého momentu. Hnací soustava v kombinaci s elektrohydraulickým posilovačem brzd a mechatronickým odpružením FlexRide činí z nové Insignie GSi jeden z nejdynamičtějších vozů ve své třídě.

 

Pohon všech kol pro optimální trakci

Nová Insignia GSi je vybavena nejmodernějším systémem pohonu všech kol s modulem zadního pohonu, který využívá systém dvojité spojky bez diferenciálu. Točivý moment jde nezávisle na jedno nebo obě zadní kola, a to v celém rozsahu výkonu vozu. V zatáčkách systém vede vyšší točivý moment k vnějšímu zadnímu kolu. Insignia GSi díky vektorování zatáčí s velkou přesností a bezprostředně reaguje na pokyny řidiče. Vektorování také vylepšuje stabilitu při rozjíždění z klidu na mokré nebo kluzké vozovce.

 

Čtyři jízdní režimy

Mechatronické odpružení FlexRide přizpůsobuje tlumiče a řízení za zlomek sekundy. Navíc mění charakteristiku pedálu plynu a body řazení devítistupňové automatické převodovky. Řidič si může vybrat mezi jízdními režimy Standard, Tour, Sport a – výhradně pro GSi – Competition. Dvojité stisknutí spínače ESP umožňuje zvláště zkušeným řidičům úplně vypnout kontrolu trakce a prozkoumat limity jízdní dynamiky vozu. K lepšímu pocitu kontroly smyku dopomohou sportovní sedadla Performance. Pro ještě aktivnější zážitek z jízdy lze novou devítistupňovou automatickou převodovku ovládat pomocí pádel na volantu.

 

Elektrohydraulický posilovač brzd

 Insignia GSi přichází s novou technologií brzdění, která slučuje elektrohydraulické čerpadlo a řídící jednotku. V budoucnu bude tato technologie nezbytná pro automatizovanou jízdu. Integrovaný systém eBoost se obejde bez samostatných modulů ABS / ESP, vakuových vedení a vakuových čerpadel atd. Přináší 3x rychlejší nárůst brzdného tlaku a mnohem lepší pocit z pedálu. Skvělý brzdný účinek zajišťují čtyřpístkové brzdy Brembo v ráfcích z lehkých slitin o průměru 20” obutých do pneumatik Michelin Pilot Sport 4S o rozměrech 245/35 R20.

 

Prémiové technologie a komfortní prvky

 Nejvyšší standard svícení přináší do Insignie GSI nové automatické světlomety Intellilux LED Pixel extrémně nízké konstrukce složené z 84 LED elementů, což oproti předchozímu typu s 16 LED elementy zajišťuje preciznější vystínování aut před vozem a mnohem rychlejší reakce. Bezpečnost zajišťují aktivní asistenční systémy, které hlídají okolí vozu ze všech stran. Nová digitální couvací kamera nabízí větší rozlišení. Vysoký standard komforu zajišťují vyhřívané sedačky vpředu i vzadu, vyhřívaný volant a vyhřívané přední sklo. K pohodové atmosféře přispívá prémiový sound system BOSE.

Luděk Kortus, foto Opel

Další články