Nové Audi RS 3: Vrcholný sportovní vůz pro každodenní provoz

20.07.2021
Pod kapotou má pětiválcový motor s výkonem 400 k a točivým momentem 500 N.m. Zákazníci v Evropě včetně České republiky mohou modely Audi RS 3 Sportback a Audi RS 3 Limuzína objednávat od poloviny srpna 2021. Nové modely RS 3 budou uvedeny na trh v letošním roce na podzim.
Tato nabídka již není platná, ale můžete se podívat na jiné vozy

Nové Audi RS 3 nabídne nejvyšší úroveň jízdní dynamiky a nejlepší parametry ve svém segmentu. Svědčí o tom zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,8 sekundy, nejvyšší rychlost až 290 km/h a rozsáhlá výbava zahrnující systém RS Torque Splitter, pneumatiky s téměř hladkým dezénem a specifické jízdní mody RS. Razantní zrychlení doprovázené velmi emocionálním zvukem zajišťuje úspěšný pětiválec vyladěný na nejvyšší výkon 294 kW (400 k) a maximální točivý moment 500 N.m. Motor 2.5 TFSI získal devětkrát v řadě ocenění „International Engine of the Year“. Reakce tohoto agregátu jsou nyní ještě rychlejší a pohotovější. RS 3 dává své sportovní geny najevo i vizuálně rozšířenou karoserií, sportovní výfukovou soustavou RS a ukazateli na přístrojové desce jako v motoristickém sportu.

 

Výfuková soustava

Hnací sílu pětiválce přenáší na vozovku 7stupňová dvouspojková převodovka s krátkými dobami řazení a sportovnějším odstupňováním převodů. Jedinečné pořadí zapalování 1-2-4-5-3 a z toho vyplývající nenapodobitelný zvuk motoru dodává zážitkům z jízdy ještě silnější emocionální náboj. Výfuková soustava poprvé disponuje zcela variabilním ovládáním klapek, které umožňuje regulovat charakteristiku zvuku v ještě širším rozsahu. Řidič si ji může upravit prostřednictvím systému řízení jízdní dynamiky Audi drive select. Například v režimech dynamic a RS Performance se klapky otevírají výrazně dříve – a emocionální složky zvuku vystupují ještě více do popředí. Nezaměnitelný zvuk pětiválce ještě více zesiluje na přání dodávaná sportovní výfuková soustava RS.

 

RS Torque Splitter

Nové Audi RS 3 je prvním modelem značky Audi, sériově vybaveným systémem Torque Splitter. Tento modul nahrazuje diferenciál a vícelamelovou spojku na zadní nápravě. Jejich místo zaujímá elektronicky řízená vícelamelová spojka na příslušném hnacím hřídeli ke každému kolu. Tím je zajištěno optimální rozdělování točivého momentu na zadní nápravě. Torque Splitter zvyšuje při sportovní jízdě v zatáčce přenos hnací síly na vnější, více zatížené zadní kolo, čímž výrazně potlačuje sklon k nedotáčivosti. V levotočivých zatáčkách se točivý moment přenáší ve zvýšené míře na pravé zadní kolo, v pravotočivých zatáčkách na levé zadní kolo. Při jízdě přímým směrem je přenos hnací síly rovnoměrný.

 

Specifické režimy RS 3

Nová technologie umožňuje také jízdu řízeným smykem na uzavřených závodních okruzích. Torque Splitter dokáže totiž přenášet veškerý výkon na jedno ze zadních kol – možný je přenos až 1750 N.m na jedno kolo. Značka Audi vyvinula za tím účelem specifický modus RS 3: RS Torque Rear jako driftovací modus se specifickou charakteristikou systému Torque Splitter. Další novinkou je režim RS Performance speciálně pro závodní okruhy. Tento modus využívá specifické nastavení motoru a převodovky a je precizně optimalizován pro pneumatiky s téměř hladkým dezénem, které se poprvé dodávají na přání. Torque Splitter v tomto případě umožňuje sportovní jízdu s mimořádně vysokou úrovní jízdní dynamiky v podélném směru a co nejvíce minimalizovaným sklonem k nedotáčivosti nebo přetáčivosti. Výběr režimů probíhá prostřednictvím systému řízení jízdní dynamiky Audi drive select, který navíc nabízí mody comfort, auto, dynamic, RS Individual a efficiency.

 

Základní cena modelu RS 3 Sportback je 1 552 900 korun, u modelu RS 3 Limuzína je v ceníku uvedena částka 1 626 900 korun.

 

Zdroj: Audi