Mazda CX-5 se krásně vodí po silnici

25.06.2020
Mazda CX-5 je rodinné SUV střední velikosti, které zaujme vytříbeností v duchu japonské estetiky a řemesla. Mazda vytrvale odmítá elektrifikaci a věří v udržitelnost mimořádně úsporných spalovacích motorů.  

Skladové vozy jsou aktuálně ihned k dispozici za zvýhodněné ceny v rozpětí od 690 do 990 tisíc korun. MX-5 nabízí výbavy Emotion, Challenge, Takumi, Revolution, Revolutiontop a Takumi Plus. Dva benzinové motory (121 a 143 kW) a dva motory naftové (110 a 136 kW) se kombinují s manuální nebo automatickou šestistupňovou převodovkou podle stupně výbavy a pohonu dvou nebo čtyř kol.

Dostatek prostoru i síly

Mazda CX-5 pohodlně přepraví až 5 dospělých cestujících, kteří mají dostatek místa na nohy a celou řadu odkládacích míst na potřebné věci. K dispozici je 506 litrů v kufru. Když převážíte pouze náklad, sklopením sedadel získáte 1620 litrů prostoru. CX-5 utáhne brzděný přívěs o hmotnosti až 2100 kg.

Pohon kol

Ve skladových vozech ihned k odběru převažují vozy s pohonem přední nápravy. Přední pohon dává vozu větší lehkost na asfaltu a přináší nižší spotřebu. Vozy s pohonem 4×4 jsou zase obratnější na nezpevněných cestách. Inteligentní pohon 4×4 sleduje okolní stav pomocí 27 senzorů a podle nich rozděluje točivý moment na jednotlivá kola.

Technologie Skyactiv

Skyactiv je soubor technických řešení v oblasti motorů, převodovek, karoserie a podvozků. S každým novým modelem jej Mazda důsledně uplatňuje tak, aby bylo dosaženo co nejvyšší účinnosti, nejnižší hmotnosti a mimořádného pocitu z kontroly nad vozem. Mazda CX-5 má mimo jiné motory s vypínáním válců, úžasně přesné řízení a brzdění. Minimálně se naklání v zatáčkách.

Vynikající akustika

CX-5 se vyznačuje účinnou eliminací nízkofrekvenčních zvuků z vozovky a vysokofrekvenčního hluku od větru. V tichém interiéru pak vynikne krystalický zvuk reproduktorů BOSE instalovaných v nejvyšších verzích. Multimediální systém se ovládá velice pohodlně i za jízdy pomocí otočného ovladače. Osmipalcový displej pohlcuje odrazy světla.

Označení verzí

Protože v Japonsku počítají stále koně, používají je i k označování motorů. Například G160 označuje vůz s benzínovým motorem o výkonu 160 k, manuální převodovkou a pohonem předních kol. Nebo například D150 AWD AT označuje naftový motor o výkonu 150 koní, pohon všech kol a automatickou převodovku.

25.6. Luděk Kortus, foto Mazda