
Audi Q3 si vás podmaní svou elegancí
Nízká střecha a svalnaté tělo
Audi Q3 zdobí precizní stylistické detaily. Osmiúhelníková maska chladiče má trojrozměrný design a sportovní charakter dodávají lichoběžníkové otvory. Pohled zezadu zdůrazňuje šířku a stabilitu vozu. Nízká linie střechy přechází do velmi skloněných zadních sloupků a je zakončena střešním spoilerem. Audi Q3 Sportback tak vypadá delší než jeho sesterský model Audi Q3. Je zároveň o tři centimetry nižší a působí svalnatějším dojmem.
Sportovní na silnicích i nezpevněných cestách
Audi Q3 Sportback je všestranným automobilem na nejrůznější povrchy. Pro město, dálnici i lehký terén je vybaven systémem řízení jízdní dynamiky Audi drive select. K dispozici jsou úsporný, komfortní, dva sportovní, offroad a individuální režimy. Systém ovlivňuje kromě nastavení motoru a převodovky také adaptivní tlumiče a posilovač řízení. Řidiče v terénu podporuje asistent pro jízdu z kopce.

Audi Q3 sportback
35 TFSI 110 kW
Od 9 505 Kč
Měsíčně bez DPH
TFSI, S tronic, quattro
Základní benzínový čtyřválec o objemu 1,5 litru s označením 35 TFSI a výkonem 110 kW (150k) je spojen s pohonem předních kol a může být kombinován s mechanickou převodovkou 6M nebo automatickou dvouspojkovou 7 S-tronic. Výkonnější benzínové dvoulitry nesou označení 40 TFSI quattro 149kW (190k) a 45 TFSI quattro 169kW (230k). Jsou dodávány výhradně s převodovkou 7 S-tronic a jsou určeny pro pohon všech kol.
TDI, S-tronic, qattro
Naftovou předokolku s dvoulitrem 35 TDI 110kW (150k) můžete mít pouze s převodovkou 7-S tronic. Čtyřkolku se stejným motorem můžete volit jak s mechanickou, tak automatickou převodovkou. Škála naftových dvoulitrů se uzavírá nejvýkonnějším 4.0 TDI 147 kW (200k) spřaženým s automatem 7 S-tronic a pohonem quattro.
RS Q3 Sportback
Samostatným derivátem je super ostrá verze RS s dvouapůlitrovým benzínovým pětiválcem o výkonu 295 kW (400k) se sníženým sportovním podvozkem, speciálními designovými úpravami exteriéru a interiéru a s pohonem quattro. Pohon všech kol při jízdě na limitu spolupracuje se systémem selektivního rozdělování točivého momentu, který mírnými brzdnými zásahy na vnitřních kolech zvyšuje stabilitu průjezdu zatáčkou.
Variabilita interiéru
Zadní sedadla jsou posuvná s nastavitelným sklonem opěradel. Podlaha v zavazadlovém prostoru může mít dvě polohy. Objem zavazadlového prostoru je 530 až 1400 litrů. Přední sedadla nabízejí vysokou úroveň komfortu již od základní výbavy. K dispozici je také ambientní osvětlení s výběrem třiceti barev.
Ukazatele a ovládání
U vrcholného systému MMI Navigation plus zobrazuje ukazatele digitální panel sdružených přístrojů Audi virtual cockpit s mnoha dodatečnými funkcemi. Další zobrazovací plochu tvoří v tomto případě displej MMI touch uprostřed přístrojové desky. Spojení mezi MMI a chytrým telefonem zajišťuje bezplatná aplikace myAudi nebo Audi smartphone interface.
Asistenční systémy
Mezi nejvýznamnější novinky patří adaptivní jízdní asistent, který podporuje řidiče v příčném i podélném směru. Při parkování pomáhá prostorový kamerový systém. Součástí sériové výbavy všech verzí je systém Audi pre sense front, který upozorní řidiče na hrozící srážku. V případě nouze začne brzdit s maximální intenzitou a aktivuje preventivní opatření jako je přitažení pásů, uzavření oken nebo aktivace výstražných ukazatelů.
Luděk Kortus, foto Audi